اخبار روز

۱۰۰۰ باشگاه کوهنوردی در سطح کشور فعال است

۱۰۰۰ باشگاه کوهنوردی در سطح کشور فعال است

۱۰۰۰ باشگاه کوهنوردی در سطح کشور فعال است

به گزارش خبرنگار خالق، حسین مقدم بعد از ظهر دوشنبه در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه آموزش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش داریم دوره‌های مختلف و متنوعی برگزار شود.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در نقاط مختلف کشور بیان کرد: پرتابل آموزشی فدراسیون با ۲۵۰ هزار عضو سالانه بیش از ۵۰ عنوان دوره آموزشی را برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ کوهنورد در طرح ملی سیمرغ موفق به صعود به ۳۱ قله مرتفع در هر استان شده‌اند و مدال سیمرغ دریافت کرده‌اند و پنج هزار ورزشکار دیگر نیز در حال تلاش برای کسب این عنوان هستند.

مقدم به فعالیت هزار باشگاه ثبت شده کوهنوردی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای توسعه رشته کوهنوردی هیئت‌های استانی فعالیت ورزشی خود را در قالب آموزش، استعدادیابی و تجهیزات با مشارکت باشگاه‌ها توسعه دهند.

وی ضمن تجلیل از تلاش کوهنوردان بوشهری و باشگاه‌های این استان گفت: با توجه به اقلیم استان بوشهر و ظرفیت‌های موجود می‌توان برای توسعه رشته‌های متنوع کوهنوردی برنامه‌ریزی کرد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اضافه کرد: اسکی و سنگ‌نوردی رشته‌های المپیکی این رشته هستند که ورزشکاران کشور در این ۲ رشته صاحب مدال شده‌اند.

مقدم در زمینه برنامه‌های پیش‌روی این فدراسیون گفت: کسب سهمیه مسابقات آسیایی چین و چندین اعزام به مسابقات بین‌المللی از برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی است.

در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بوشهر محسن پاپری زارعی با ۲۱ رأی اعضای مجمع به مدت چهار سال ریاست این هیئت را برعهده گرفت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا